søndag 1. september 2013

31. august 2013

Så var dagen endelig her. Konfirmasjonsdagen! Dress og tversover var innkjøpt, gode vennert og familie hadde laget sine beste retter og mor hadde pyntet bortdet etter ønsket grønne servietter.

Det er så vakkert når alle de flotte ungdommene kommer inn i kirka.


Og selvsagt, sånn rent objektivt sett, bor den flotteste av konfirmantene hos oss.


Ønsket om grønne servietter ble oppfylt og innkjøpt på ferie i Danmark i sommer.



Siden den unge mannens hobby er fotball, både på banen og foran skjermen, måtte fotballsjokoladekuler selvsagt være en del av dekorasjonen.


Bordkortene var små kritt-tavler som jeg skrev navnene på med krittpenn. 


Og fotballserviettringer. Oppskrift på dem kommer snart.


Søstrene Grene hadde småvaser som passet perfekt til serviettene.




Og tante Unni hadde laget den kuleste kaka. Perfekt for en fotballidiot!


Og alle var enig om at det var en fin dag (og mor tenker at det er helt greit at det er fire år til neste gang).

Etiketter: , ,

5 Kommentarer:

Klokken 1. september 2013 kl. 13:45 , Blogger Hauge sa ...

Berre lekkert!! Restefest på jobb i morgon!? Glad salaten falt i smak! Var det nok!?

 
Klokken 1. september 2013 kl. 14:28 , Blogger Øyeblikk sa ...

Så flott ein gut og for eit flott bord :-) Vår fotballgutter skal konfirmera seg i slutten av april til neste år, og sjølv om eg ikkje trudde det så har eg visst begynt å planlegge litt oppi i hovudet mitt ;-) Me foreldra skal halda talen i lag, dette er me enige om altså, hehe, og tonen i talen vert humoristisk - ellers så blir det masing frå ho mor. Dekorasjon har eg tenkt på, lokalet er i boks, og venninne mine bad sjølv om å få stå på kjøkkenet :-) Men lengre enn det er me ikkje komt. Månaden før vert eg 40... Har jo lyst å feira det også da, me lyt sjå.

Kva er vanlig gåve til konfirmantene no til dags? Frå foreldra altså...? Jacob vil ikkje ha bunad.

God søndag til deg, Marie! Sikkert godt å sitta med bein høgt i dag :-)

 
Klokken 1. september 2013 kl. 14:29 , Blogger Øyeblikk sa ...

*det skulle stå møsing, ikkje masing ;-)

 
Klokken 1. september 2013 kl. 20:03 , Anonymous Anonym sa ...

Flott konfirmant! Flott festbord! Flotte ord! Flott blogg! Blir alltid glad når jeg ser nye innlegg hos deg. Ha en fin dag! Hilsen Alexandra

 
Klokken 1. september 2013 kl. 20:20 , Anonymous Anonym sa ...

Alltid vakre bilder hos deg! For noen flotte smykker du lager - står langt oppe på ønskelisten min! Ha en fin dag! Hilsen Alexandra

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden