onsdag 22. august 2012

Fiskesuppe i en fei

Da jeg hadde venninneklubb forrige uke serverte jeg fiskesuppe. Jeg hadde nemlig litt knapt med tid og da er denne suppa perfekt. Fort gjort og smaker godt. Fin hverdagsmiddag.

Fiskesuppe med hvitvin
1 løk, finhakkes
to gulrøtter i skiver
2 stilker stangselleri i skiver
10 cm purreløk
1,2 l vann pluss to terninger fiskebuljong
3 dl fløte
1/4 flaske hvitvin 
maizena lys jevner, strø over til passe tykkelse
250g laks og/eller annen fisk 

Fres løken i smør i gryta, hell i fiskebuljong og kok opp. Ha i gulrot, stangselleri og purre og spe i kremføten. Når suppa har kokt i fem minutter har du i passe med Maizena jevner. Ha i fisk og kok i ti minutter. Serveres med rømme og rundstykker/brød.


Etiketter:

1 Kommentarer:

Klokken 22. august 2012 kl. 09:08 , Blogger Lottemora sa ...

Så lettvint da! Den skal jeg huske til neste anledning

Ha en finfin dag

Klem
Lottemora

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden