torsdag 26. januar 2012

SDS - lag penneglass til å skrive på

Som jeg fortalte tidligere i uka jobber jeg hardt med å få orden på arbeidsrommet. Å få til en tilfredstillende og pen oppbevaring av penner, blyanter, fargeblyanter og pensler tenkte jeg lenge på og da jeg kom på de skeive og skakke keramikk-koppene jeg laget i 2008 fant jeg ut at de var perfekte til å male med tavlemaling. Da kunne jeg skrive hva som skulle være i koppen, og for rotemarie er merking alltid et pluss (og med tanke på at husets yngre folk også forsyner seg så kan de nå vite hvor tingene skal være, sånn egentlig). Jeg fant ut at en kopp til skrive og en til tegne var perfekt. Men jeg hadde ikke noe egnet til male.Da kom jeg på noe jeg hadde lest hos Mrs Hardy om kreativitet/ideutvikling var det klart at et høyt og avlangt syltetøyglass var tingen.


Du trenger:

- div krus, kopper, glass etc
- tavlemaling og pensel
- kritt eller aller helst krittpenn fra Granitt (den skriver pent og smitter ikke av)

Jeg malte tre strøk, både inni og utpå. La tørke og skriv på. Enkelt penkelt.

Mitt utgangspunkt:


Og slik ble resultatet:





Minner om gavedrysset fra Barneloppis.no. Trykk her og bli med. Trekning i morgen.

Etiketter: , ,

10 Kommentarer:

Klokken 26. januar 2012 kl. 17:24 , Blogger Mrs. Monday sa ...

Så flotte de ble!
Takk for godt tips!

Fin torsdagskveld fra
Mrs. Monday

 
Klokken 26. januar 2012 kl. 17:53 , Blogger Pink lady sa ...

For en god ide!!
Det ble veldig flott:)

Ha en fin torsdag videre.

 
Klokken 26. januar 2012 kl. 20:36 , Blogger No55 sa ...

Så stilig:)
Og takk for påminnelse ang bloggtreff:) ja jeg bor på Haugalandet. Skal egentlig til fjells den helga, men det er væravhengig. Så sender deg en mail dersom jeg kommer. Hadde vært utrolig gøy, er ganske fersk i blogglandia:)

Kaja.

 
Klokken 26. januar 2012 kl. 20:59 , Blogger Anne sa ...

Lurt og tøft :-)

 
Klokken 26. januar 2012 kl. 21:13 , Anonymous Kjersti :) sa ...

Fantastisk! Så lurt!!

 
Klokken 26. januar 2012 kl. 21:57 , Anonymous Malins interiør sa ...

Så lurt! Det var en god ide :)

 
Klokken 26. januar 2012 kl. 22:34 , Blogger Susanne/Changes sa ...

Så smart ide!

 
Klokken 27. januar 2012 kl. 00:27 , Blogger Lin K sa ...

Praktisk, lekkert OG billig! De ble veldig fine. Jeg leker også med glass om dagen, men mine får strikketøy på seg ;)

Linnette

 
Klokken 27. januar 2012 kl. 09:45 , Blogger KROnPRINSESSENE sa ...

Ganske enkelt genialt og fint :)
Ønsker deg og dine god helg!
Klem May Helen

 
Klokken 28. januar 2012 kl. 12:17 , Blogger Margrethe sa ...

Ey, du stjal ideen min! Jeg har bestilt tavlemaling og sjekker postkassen daglig i påvente av den. Jeg har allerede vasket syltetøysglass og blikkbokser, påtenkt oppbevaring av skrivesaker - høres det kjent ut eller? :)

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden