mandag 15. august 2011

Noe å samle på

Jeg er en hamster. En samler. Jeg elsker å være på jakt etter ting. Materialistisk hamsterglede. Ofte er det nostalgi årsaken til at jeg begynner å samle med noe. Da jeg kom over den brune koppen med beige og grønn dekor på loppis følte jeg at den minnet om onkel Oves favorittkopp hos mormor og morfar. Fra jeg var barn. Det kan godt være at det bare er noe jeg har drømt, men koppen fikk frem godfølelsen. Kaffe og og bildekkaskebeger. Sent syttitall, tidlig åttitall. Rørstoler og krakker på mormor og morfars kjøkken. Å være barn og låne ørene til de voksnes prat.


Den ene koppen har stått bakerst i skapet et halvår og plutselig kom jeg over en med mine farger og en med orange blomst. Da var det klart. Jeg samler på disse koppene som er Made in England. Og på torsdagens loppis stod det en til med mine farger og ventet på meg. Og jeg kjenner at jeg trenger flere.


Te i koppen, ro i kroppen.

Etiketter: ,

11 Kommentarer:

Klokken 15. august 2011 kl. 22:14 , Blogger smileull sa ...

Hei, jeg heter Helene og jeg er også en Anonym Hamster! Og koppene dine var fine, kanskje må jeg hamstre litt på dem også?

 
Klokken 15. august 2011 kl. 22:48 , Blogger Med et lekent sinn / With a playful mind sa ...

heihei!
Knall kopper! Det er så gøy når man kommer over noe fint, og plutselig så er samlemanien igang. Samleren i meg hviner av fryd og jeg har enda en ting å se etter på neste skattejakt!

Fin blogg du har :D Tusen takk for kommentar hos meg. Hit kommer jeg tilbake!

SMil fra Mumsi

 
Klokken 15. august 2011 kl. 22:52 , Blogger lise sa ...

Gøye kopper. Jeg skal se etter slike jeg også, om jeg havner på loppemarked i høst. Til deg, altså.

 
Klokken 15. august 2011 kl. 23:00 , Blogger Inger sa ...

Så gøy å se igjen de koppene! Sånne hadde vi hjemme da jeg var ung :)

 
Klokken 15. august 2011 kl. 23:44 , Blogger Frk.Virrum sa ...

Morsomme minnekopper!
Og, kopp er ikke bare kopp, nei..kikk innom meg og se koppen jeg forelsket meg i i dag!
Klem!

 
Klokken 16. august 2011 kl. 06:36 , Blogger stjernvangs sa ...

Ah, de koppene er så fine. Har 2 stk selv :)

Dessuten er de akkurat passe store til en tekopp :D

klem, Maren

 
Klokken 17. august 2011 kl. 12:59 , Blogger Margrethe sa ...

Så fine. Jeg vil også hamstre, kjenner jeg!

 
Klokken 17. august 2011 kl. 14:46 , Anonymous Anonym sa ...

Åh, jeg mener bestemt at det var sånne kopper min tane Lea hadde. De var uvant å drikke av, fordi kruset var litt ru mot leppene, i forhold til vanlige glatte krus.
Morsomt.

Sirkus

 
Klokken 17. august 2011 kl. 22:48 , Anonymous grethe sa ...

står/sto to sånne kopper på Affi :-)

 
Klokken 17. august 2011 kl. 23:31 , Blogger Unknown sa ...

Åh... Det der er mormorkoppane. Dei vi fekk te i hos mormor. Skal tru om ikkje ho har dei framleis. Må ta meg ein tur snart :-)

 
Klokken 21. august 2011 kl. 13:46 , Anonymous Anonym sa ...

Fina 70-tals muggar, stor nostalgi. SJälv samlar jag på rosor på koppar och porslin.

nettan.klar@

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden