søndag 26. juni 2011

Veske for småfrøkner

Jeg har lenge (og med lenge mener jeg flere år) tenkt å lage en mi niutgave av nettveska. Men det var det med å få tingene gjort. I forrige uke skulle Nine i åtteårsdag til to små frøkner og da fant jeg ut at tida var inne. Jeg fikk forminsket mønsteret, fant stoff i en av Nines favorittfarger (man må jo gi bort noe man liker godt) og skar stoff. Så var det bare å få tingene sammen og vips var gavene klar.



Den unge damen hadde også funnet stoff til egen veske og da var det bare å lage en til henne også. I et gammelt putevar.


Veska sammen med den fineste blå blomsten i det blå bedet.


Blomsten er nydelig og jeg lurer virkelig på hva den heter. (Neida, jeg er ikke så systematisk at jeg har tegning over bedet med navn på alt jeg planter.)

Etiketter: , ,

6 Kommentarer:

Klokken 26. juni 2011 kl. 19:58 , Blogger Elisabeth sa ...

Helt perfekte vesker for små frøkener. Lilla med prikker er jo "in" i år også... Det var virkelig en fin blå blomst i bedet ditt, men jeg er elendig på blomsternavn. Kan jo bare de vanlige. Jeg skal følge med her når ekspertene taler, for slike blomster vil jeg også gjerne ha :)

 
Klokken 26. juni 2011 kl. 20:40 , Blogger Birthes Verden sa ...

For noen flotte vesker. Kan tenke meg at det var noen små frøkner som ble glad når de fikk dem.

Nydelig blomst du har i bedet ditt. Kan dessverre ikke hjelpe deg med navn, da jeg her helt håpløs på slike ting ;)

Ønsker deg en strålende søndagskveld.

Birthe

 
Klokken 26. juni 2011 kl. 22:23 , Blogger Frk.Virrum sa ...

Ååå..fine! Har du mønster til disse? Kjempefine, og superskjønn jente! Ha en finfin uke!

 
Klokken 26. juni 2011 kl. 23:40 , Blogger Lisbeth sa ...

åååh det er så koselig å se deg lage vesker igjen! Jeg har tatt frem Marie Friis-vesken min, men den er sørgelig slitt nå. Har brukt den så mye etter at jeg var så heldig å få kjøpt den av deg. Min er brun og hvit småblomstret med brunt stoff inni. Aldeles perfekt og nydelig!

Jeg håper du får en herlig og kreativ sommer!

 
Klokken 27. juni 2011 kl. 00:41 , Anonymous Ingvild sa ...

Fine vesker og riddersporer(arrester meg om jeg tar feil)!

 
Klokken 27. juni 2011 kl. 00:44 , Anonymous Felisi sa ...

Flotte vesker, tenker det ble populære gaver. Blomsten er ganske riktig en ridderspore.
NB! Ridderspore er giftig!

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden