fredag 24. juni 2011

Hjemmelaget tyggegummi - en avbefaling

Nine henger rundt på nettstedet GoSupermodell, og der hadde hun funnet oppskrifta på hjemmelaget tyggegummi. Hun hadde bare såååå lyst til å lage tyggegummi selv. Mor sjøl kjente at dette egentlig ikke var et prosjekt som fristet. Jeg så nemlig for meg at eggeplommer, mel, potetmel, sirup, bringebærsaft, vann, bakepulver, sukker og muligens litt til ikke ble den store kulinariske opplevelsen. Selv om det bare var tyggegummi vi snakket om. Da var det godt at storesøster forbarmet seg over Nine og venninna og laget tyggegummi med dem.



Jeg velger å kalle prosjektet for et gjennomført prosjekt. Vellykka kan det neppe kalles. Storesøster orket ikke smake. Det luktet ikke godt og så ekkelt ut, mente hun. Nine smakte på det. I følge henne smakte det svisker. Merkelig, egentlig, siden det var bringebærsmak som var tilsatt. Og da nabo Kristoffer var innom lurte han på hvem som hadde spydd. Det sier vel det meste om tyggegummiens utseende da den lå i langpanne.


Jeg tror at jeg kan kalle dette dagens avbefaling. Så kan jeg heller anbefale å følge med videre. Snart nytt gavedryss og jeg har sydd litt.

Etiketter: , ,

7 Kommentarer:

Klokken 24. juni 2011 kl. 19:22 , Blogger Elisabeth sa ...

Tror kanskje ikke jeg hadde blitt særlig fristet til å prøve det der ;) Ser ikke akkurat ut som tyggegummi...

 
Klokken 24. juni 2011 kl. 19:41 , Anonymous Elin sa ...

Vi har også prøvd å lage tyggis etter oppskrift fra GoSupermodel, med samme resultat. Ingen orket å smake den engang.

 
Klokken 24. juni 2011 kl. 20:22 , Blogger Herman Grans ♥ sa ...

Hehe :) Ser ikkje veldig fristande ut nei :D God helg!

 
Klokken 24. juni 2011 kl. 22:18 , Blogger LykkeLee♔ sa ...

selv omd et ikke så så herlig ut, så fikk jeg jo lyst til å smake. bare fordi dere har prøvd å lage tyggegummi.det er jo en kult sak isegselv. hilsen lykke

 
Klokken 25. juni 2011 kl. 21:39 , Blogger smileull sa ...

Det er lenge siden jeg har ledd rått under lesning av interiør-og-annet-blogger, men da jeg leste om nabogutten, gjorde jeg faktisk det. Takk for det! :D :D :D

 
Klokken 27. juni 2011 kl. 11:28 , Anonymous mimouna sa ...

Urk, det der så guffent ut. Litt spesielle ingredienser til tyggegumi da. Men sikkert artig å ha prøvd.

 
Klokken 30. juni 2011 kl. 10:59 , Anonymous Anonym sa ...

Kladd, kladd ser god ut;)

Vill bara tacka dig för en sån varm och personlig blogg, hit kommer jag garanterat att åtekomma.

nettan.klar

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden